Tarieven

Controleer het goed, wordt jouw mondzorg vergoed?

De meeste mondzorgkosten voor kinderen tot en met 18 jaar vergoedt de basisverzekering. Voor deze kosten geldt tevens geen eigen risico. De kostenvergoeding van volwassenen hangt af van de verzekeringsmaatschappij en de wijze waarop een patiënt verzekerd is. Steeds meer zorgverzekeraars vergoeden (gedeeltelijk) de kosten van de zorg door de mondhygiënist, maar stellen soms wel bepaalde voorwaarden.

Hoogwaardige mondzorg voor een eerlijke prijs

Jaarlijks bepaalt de Nederlandse Zorgautoriteit de tarieven binnen de mondzorg. Alle mondzorgverleners zijn gebonden aan deze maximumtarieven. Om het voor onze patiënten zo overzichtelijk mogelijk te maken, werken wij aan de hand van codes. Aan alle behandelingen is een code gekoppeld met een omschrijving. De omschrijving licht toe wat de genoemde behandeling, ook wel prestatie, inhoudt. Een overzicht van alle behandelingen met bijbehorende codes en tarieven vind je hier. De codes vinden patiënten ook terug op de prijsopgave en de factuur.

Investeer in een gezond en verzorgd gebit

Mochten de kosten voor de mondhygiënist niet binnen jouw zorgpakket vallen, laat je dan niet direct tegenhouden. Zie de tijd die je ervoor vrijmaakt en de kosten als een investering in een mooie glimlach. Het draagt immers bij aan een goede eerste indruk én het heeft ook nog eens een sterke relatie met je algehele gezondheid. Uiteraard zorgen we ervoor dat bijbehorende kosten van een behandeling voor jou inzichtelijk zijn om te voorkomen dat je voor verrassingen komt te staan.

Betalingswijze kosten mondhygiënist

Indien je verzekerd bent voor tandheelkundige zorg bij Achmea, CZ, Delta Loyd, Orha, VGZ, IZa, Trias, Univé of Onvz, dienen wij de rekening van jouw behandeling direct in bij de zorgverzekeraar, welke automatisch wordt verrekend. Hier heb je dus geen omkijken naar. Mocht een deel van de kosten door de verzekeraar niet worden vergoed, kan krijg je de factuur thuisgestuurd. Voor facturen geldt een incassotermijn van drie weken. In de tussenliggende periode heb jij de mogelijkheid de factuur in te sturen naar jouw zorgverzekeraar om de vergoeding te vorderen.

"Zeer klantvriendelijk, uitstekende behandeling, goede adviezen."

Beoordeeld met een 8,2 via Zorg Kaart Nederland

"Zeer goede ervaringen. Nooit problemen. Uitstekend."

Beoordeeld met een 8,5 via Zorgkaart Nederland

"Kundig geholpen, goed advies in een fijne omgeving."

Beoordeeld met een 9,2 via Zorgkaart Nederland

"Zeer toegewijd en professioneel. Flexibel in het maken van afspraken.

Beoordeeld met een 9,7 via Zorgkaart Nederland

Pin It on Pinterest